Wednesday, October 8, 2008

Follow Me

Uncle kracker- Follow Me
You don't know how you met me You don't know why,
you cant turn around and say good-bye
All you know is when im with you I make you free
And swim through your veins like a fish in the sea I'm singing....
Follow me
Everything is alright I'll be the one to tuck you in at night
And if you want to leave I can guarantee
You won't find nobody else like me
And I worry 'bout the ring you wear
Cause as long as no one knows
That nobody can care
Your fellin guilty
And I'm well aware
But you don't look ashamed
And baby I'm not scared Im singin...
Follow me Everything is alright
I'll be the one to tuck you in at night
And if you want to leave I can guarantee
You won't find nobody else like me
Won't give you money I can't give you the sky
It better off if you don't ask why
I'm not the reason that you go stranded
We'll be alright if you don't ask me to stay

不知道你有没有这样的一个经历- 只要听见某一首歌,你就会很自然地想起某个人。

只要听见某一首歌,就会想起自己做过的某一件事。

今天在上班听广播时候,突然听见了这首歌。哇! 好经典的一首歌。大概是七年前的一首歌吧。

这首歌让我想起了七年前认识的一个朋友,已经快要四年没见的朋友。很想发个短讯来给个问候,却因为害怕‘讯’沉大海,或冷淡的回覆而取消了这个念头。

冷淡的回覆是毒药,它有着可以摧毁你几天好心情的能力。自少我是。

上个星期,有个朋友生日。那个十二点正的电话他没接,就发了封短讯献上我的祝福。隔天下午,‘Tq’ 什么来的? 他的回覆。哇佬! 要酱么 ? 就算再忙,也应该抽个几分钟来回覆人家的祝福短讯。‘呐 ! 自少该多花个几分钟来把THANK YOU完整地 打出来吧! ‘Tq西米塞啊! ’ 我的眼睛出火,把那‘塞’ 短讯给烧掉了。搞到我接下来几天的心情都一直往下滑。没下次的啦!

每当我听见‘外婆的澎湖湾’ 的时候,就会想起小时候和爸爸一起出外工作的时候-开着车窗,凉风吹着我的脸,把头发打在脸上。到现在我还记得那个靠在车窗,大声地往车窗外唱歌的感觉。BEEGEES 的 HOLIDAY, 是爸爸喜欢的一首歌。我还记得那个当时爸爸爱播的MV。‘这都是他们小时候的照片。’ 所以每当我听见这首歌的时候,就会想起我们一家人挤在电视机前面看电视的温馨画面。

‘最爱你的人是我,你怎么舍得我难过。。。。。。’ 这首歌是有着心酸的记忆。三年前五姨 病逝在医院时候, 表姐抱着阿姨哭泣唱了这首歌给阿姨听。‘妈子,我知道到这是你最喜欢听的歌。 我唱给你听。’ 那一刻我永远都不会忘记。

难忘的还有ROBIN WILLIAMS NICOLE KIDMAN 的SOMETHING STUPID和ETERNITY, 周杰伦的心雨, SHAKIRA 的UNDERNEATH YOUR CLOTHES, TRAVIS的CLOSER, NICKLEBACK的FAR AWAY。。。。。。

No comments: